terça-feira, 20 de abril de 2010
Sonic 2 no iPhone e mais notícias do Sonic 4
O site de reviews da Apple App, Appolicious, está relatando que o Sonic 2 estará na loja da app na semana que vem por 5,95 dólares. Tem uma preview no site falando das características do jogo, ou a falta delas em alguns casos.

O que estava faltando no port do Sonic 2 que estava no do Sonic 1? Bem, o modo de tela cheia, como o preview diz ter apenas o modo janela disponível nesta versão:

"A primeira coisa que você vai notar é o quanto este jogo será similar à versão original. Enquanto a primeira versão do jogo para o iPhone só possuia duas opções de visualização, tela cheia e uma com a tela um pouco menor (que oferecia gráficos melhores), essa versão terá apenas o modo de tela menor."

Enquanto existe um downgrade (algumas pessoas não ligam para gráficos esticados), os controles aparentemente são mais sensíveis que os do port do Sonic 1:

"Enquanto a primeira versão do jogo foi um sucesso e aclamado por boa parte da crítica, existe uma reclamação em comum sobre os botões não terem uma resposta satisfatória. Isso não parece ser um problema com o Sonic 2, embora o jogo rode de forma bem semelhante ao original (apesar de eu reconhecer que tem sido assim a alguns anos)"

O reviwer também disse que era difícil fazer o review do jogo devido à carga de nostalgia que corria por ele. Aparentemente ele não teve a oportunidade de jogar o Sonic 2 em um dos outros milhares de ports que o jogo possui.

Ports dos jogos do Mega Drive sempre tem relatos de lag. Será que dessa vez a SEGA resolveu trabalhar de forma eficiente nesse port? Hmmmmm... essa eu não sei. De qualquer forma é bem provável que o jogo venda bem.

Mas se você acha que estava tudo indo bem, se enganou. Sabe por quê? Porque o site PocketGames está relatando que o Tails está simplesmente fora desse port.

Pois é, imaginava-se que o modo 2 Players estaria fora do port devido à natureza do iPhone, mas ao contrário do que a capa do jogo mostra a raposa de 2 rabos não estará disponível como um personagem jogável. O site entrou em contato com a SEGA para esclarecimentos e assim que houver algo noticiarei aqui.

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Em outra news temos que, enquanto o pessoal que possui o Xbox 360 terá os Achievements para fazer, o povo que tem o PS3 terá os troféus para conseguir.





A listagem é a mesma do Xbox 360, a única diferença é que as missões estão divididas em troféus de bronze, prata e ouro que por sua vez, parecem estar divididas por ordem de dificuldade:

"BRONZE
The Story Begins
Clear SPLASH HILL ZONE, ACT 1.

Crush Dr. Eggman
Defeat a boss for the first time.

The First Chaos Emerald
Acquire a Chaos Emerald.

Enemy Hunter
Defeat 1,000 enemies.

Golden Flash
Clear all Acts as Super Sonic.

All Stages Cleared!
Defeat the final boss and view the ending.

Contender
Upload your recorded scores and clear times for all stages.

Ring Collector
Collect all the Rings in ‘Special Stage 1′ and Clear the stage.

SILVER
Immortal
Build up 99 or more extra lives.

Super Sonic Genesis
Acquire all seven Chaos Emeralds.

Speed’s My Game
Clear SPLASH HILL ZONE ACT 1 in less than a minute.

GOLD
Untouchable
Clear the E.G.G. STATION ZONE without taking any damage."

Parece que a E.G.G. Station Zone não vai ser moleza mesmo.

Fontes:
The Sonic Stadium port do Sonic 2
TSSZ News troféus do PS3
The Sonic Stadium imagens do Sonic 4

English

Apple App review site Appolicious is reporting that Sonic 2 will be hitting the app store sometime next week for $5.99. They have a preview up on their website, discussing the games features, or lack thereof in a few cases.

What’s missing from the port of Sonic 2 that was in Sonic 1? Well, the fullscreen option, as the preview only says that a windowed version is available:

The first thing you’ll notice is how strikingly similar Sonic 2 is to the original game; while the first iPhone game had two view options, a full-screen mode and a slightly smaller screen (which also offered sharper graphics), this version only has the smaller view.

While that’s a bit of a downgrade (some people don’t care for stretched graphics), the controls are apparently more responsive than the port of Sonic 1:

While the first game was quite successful and for the most part critically acclaimed, there was a common complaint about the buttons not being responsive enough. This doesn’t seem to be an issue with Sonic 2, though, as the game plays remarkably close to the original (though I do acknowledge it’s been a few years).

The reviewer also said that it was hard to preview the game due to the nostalgia washing over him. Color me surprised that he hasn’t had the opportunity to play Sonic 2 on the millions of other devices that it has been ported to. I hear it’s going to be on SkyNet in 2020 before it takes over the world. At least it will be fun for a little bit.

Ports of the Genesis games have been widely reported to have instances of lag. Will this port fix that issue? With the track record of quick and easy SEGA ports, I doubt it. Yet, it will sell thousands.

UPDATE: PocketGamer is reporting that Tails is axed from this release. We all figured that 2-player mode wouldn’t make it due to the nature of the iPhone, but to have Tails not even be an option is puzzling, especially with the two-tailed fox on the cover. PocketGamer has contacted SEGA for comment.

And I agree, commenters. It’s nice to have something to talk about this week. It has been a slow-go for Sonic anything the past two weeks.
XBOX360 gamers have achievements to strive for, while Sony Playstation 3 players have trophies to win.

No matter how you slice it, what to do in Sonic the Hedgehog 4: Episode I boils down to the same basic tenets. Below we have the list of how the PS3 edition stacks up the priorities, and it’s not much different than the achievements for the XBOX360 edition. Still, PS3 players now know they have something to play for.

You may note in the list below that while the names are the same, there exists a pretty sharp cutoff between Bronze and Gold achievements, with only one gold to grab, and a ton of bronze to decorate your virtual case with.

We’ll continue to bring you the latest Sonic 4 developments here.

BRONZE

The Story Begins
Clear SPLASH HILL ZONE, ACT 1.

Crush Dr. Eggman
Defeat a boss for the first time.

The First Chaos Emerald
Acquire a Chaos Emerald.

Enemy Hunter
Defeat 1,000 enemies.

Golden Flash
Clear all Acts as Super Sonic.

All Stages Cleared!
Defeat the final boss and view the ending.

Contender
Upload your recorded scores and clear times for all stages.

Ring Collector
Collect all the Rings in ‘Special Stage 1′ and Clear the stage.

SILVER
Immortal
Build up 99 or more extra lives.

Super Sonic Genesis
Acquire all seven Chaos Emeralds.

Speed’s My Game
Clear SPLASH HILL ZONE ACT 1 in less than a minute.

GOLD
Untouchable
Clear the E.G.G. STATION ZONE without taking any damage.

---U.U---

Enviado por Hick ás 16:57

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